מטרת ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים מהווה ניתוח שלא מעט אנשים ובעיקר נשים בוחרים לעבור כיום. ככל שמתבגרים, בעור הפנים נוצרים לא מעט קמטים והוא הופך לרפוי יותר. המטרה של הניתוח היא למעשה למתוח את העור ואת הרקמות המצויות מתחתיו, לבטל את הקפלים את העור והעודפים של העור, לחדד את קו הלסת ולסלק את עודפי השומן מתחת ובצידי הסנטר ולהעניק לפנים מראה צעיר וטוב יותר. חשוב לדעת כי המתיחה לא משנה את ההרכב של העור שנותר ולכן היא לא מעלימה כתמים ופיגמנטציות בעור. כאשר נפגשים לראשונה עם המנתח יש להסביר לו בצורה מפורטת מה מפריע בדיוק בפנים ומה הייתם רוצים לשנות. ככל שתהיו ספציפיים יותר לגבי השינויים שאתם חפצים בהם כך המנתח יוכל לקבוע האם אכן הניתוח יכול לסייע לכם להשיג את התוצאות הרצויות לכם.

 

איזה פרמטרים קובעים התאמה לניתוח מתיחת פנים?

ישנם כמה פרמטרים אשר קובעים התאמה של אדם לניתוח פנים והם:

האם האדם סובל מנפילת עור באזור קו הלסת והצוואר

האם קיים עור עודף וגמיש

האם האדם מצוי בקו בריאות טובה

האם משקלו של האדם אחיד ויציב במשך חצי שנה

האם מבנה עצמות הפנים חזק

מתיחת פנים תסיר עודפי עור, תמיד את רקמת העור של הפנים, הסנטר והצוואר. ניתן לדמות את תוצאות הניתוח ניתן לעמוד מול המראה, להניח את האצבעות במרכז הלחיים ולבצע מתיחה קלה של העור כלפי מעלה. בפעולה שכזאת עודפי העור שתראו יוסרו ויצטמצמו.

 

מה צריך לדעת על הליך הניתוח?

קיימות כיום שיטות שונות של מתיחה. יש לבחור מנתח עבור הניתוח, אשר יבחן את המצב ויחליט איזה שיטה הוא נוקט. סוג הניתוח יאובחן בהתאמה אישית וזאת בהתחשב בשריר ובכמות השומן של המטופל. במהלך הניתוח הרופא המנתח ירים את העור, יחשוף את רקמת השריר ויתפור את השריר וכך בעצם לא יידרש חיתוך וכן עצבי השריר לא יפגעו. היקף הניתוח יכול להיות מתיחת פנים מלאה או חלקית. המתיחה החלקית תכלול רק את חלק הפנים התחתון. ניתוח המתיחה יתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית וימשך בין 2-4 שעות בהתאם להיקף הניתוח.

לאחר הניתוח הפנים יהיו חבושות בחבישה אלסטית מיוחדת. לא פעם יישארו לאחר הניתוח נקזים וזאת בכדי לנקז דם מהאזור המנותח. הנקזים יוסרו לפני שהמטופל ישתחרר או יומיים לאחר הניתוח. בשיטת הניתוח הנפוצה החתכים יעשו לפני האוזניים ומאחוריהם וכן בין השערות ובצדדים. אם בוצעה מתיחה ושאיבה מהצוואר יתבצע גם חתך מתחת לסנטר.

זמן ההחלמה הוא שבועיים. כחלק מתהליך ההחלמה יתכן מאוד שהאדם יסבול משטפי דם באזורים מסוימים, בדרך כלל זה יהיה באזור קו הלסת וכן בלחיים וכן נפיחות כללית בפנים אשר תעבור תוך מספר ימים. החתכים של הניתוח נתפרים באמצעות חוטים נמסים אשר ימסו תוך כמה ימים. חשוב מאוד שתזכרו כי קצב ההחלמה שונה מאדם לאדם ותלוי בעיקר בסוג העור שלו, הגיל, באורח החיים של האדם ועוד. את התוצאות ניתן לראות תוך פרק זמן קצר כאשר כל יום ניתן להרגיש בשינוי המראה.

לקריאת מידע חשוב ומקיף על ניתוח מתיחת פנים למטרת הרמת פנים לחץ כאן