מה צריך לדעת על אינקובטורים למעבדות?

קרדיט תמונה: freepik

אם אתם מעוניינים לרכוש אינקובטור למעבדות, חשוב מאוד שתדעו כי אינקובטורים למעבדות מהווים דבר חשוב ביותר ועל כן, יש לרכוש אותם בקפידה. לא מעט אנשים אשר שומעים את המילה אינקובטור בטוחים כי מדובר על אינקובטור המיועד עבור תינוקות שנולדו לפני זמנם, אך לא מדובר על מכשיר שכזה, אלא על אינקובטורים המשמשים לצרכי מעבדה.

אינקובטור למעבדה- במה מדובר?

אינקובטורים למעבדות למעשה משמשים לצורך גידול ותחזוקה של אורגניזמים בתנאים מבוקרים. המטרה היא לשמור דגימות ממוקמות בתוך תא שיש בו תנאים מבוקרים וזאת בכדי שהאורגניזם יתפתח. האינקובטורים משמשים לצורך גידול או אחסון של תרביות חיידקים. ניתן לומר כי האינקובטורים מהווים דבר חשוב ביותר בתהליכי מחקר שונים המתבצעים במעבדה ועל כן, חשוב לבחור אותם בצורה נכונה. ניתן למצוא כיום סוגים שונים של אינקובטורים למעבדה וכדאי להכיר את הסוגים השונים טרם מקבלים את ההחלטה לגבי רכישת אינקובטור מתאים למעבדה.

איזה סוגים של אינקובטור למעבדה אפשר למצוא?

ניתן למצוא אינקובטורים למעבדות במגוון גדלים וצורות שונות. ניתן למצוא אותם בגרסה שולחנית או בגרסה הקרויה: Flooring. אפשר להתאים לכל אינקובטור אשר רוכשים ווסת ללחות וחלק מהם ישלבו גם שייקר, דבר אשר מאפשר להם לדגר ולעורר בו זמנית דגימה. בין הסוגים העיקריים של האינקובטורים ניתן למצוא את: אינקובטור שייקר, אינקובטור עם סחרור, אינקובטור חום וקור, אינקובטור הרלוונטי לגידול צמחים ועוד.

כיצד תרכשו את האינקובטור המתאים למעבדה שלכם?

ישנם כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון טרם רוכשים אינקובטור למעבדה:

ראשית כל, עליכם לבחון את המקום שיש לכם במעבדה עבור הצבת האינקובטור. אם אין לכם יותר מדי שטח להצבתו, עליכם לבחור בדגם קטן יותר. יחד עם זאת, חשוב שתבררו כמה מדפים יש בדגם הקומפקטי וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות למקסם את כמות הדגימות שלכם. בדגם קומפקטי שמכיל כמות יפה של מדפים, לא תהיה בעיה עם הכמות של הדגימות.

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון טרם רוכשים אינקובטור למעבדה הוא צריכת החשמל שלו. מכיוון שלרוב מפעילים את האינקובטורים במעבדות ללא הגבלה של זמן, הרי שחשוב ביותר לוודא שצריכת החשמל של האינקובטור נמוכה וזאת בכדי למזער עד כמה שניתן את העלויות השוטפות שלכם. אם אתם מעוניינים שהאינקובטור ימשיך לתפקד בצורה תקינה גם במקרה של הפסקת חשמל, כדאי מאוד לרכוש אותו עם ספק כוח לגיבוי.

עוד פרמטרים שיש לקחת בחשבון הם כמובן העלות של האינקובטור, כאשר חשוב מאוד לרכוש אחד שהמחיר שלו עומד בתקציב שהגדרתם מראש וכן, קלות השימוש בו. המטרה היא שתהיה לכם אפשרות לתפעל אותו בצורה הקלה, הנוחה והפשוטה ביותר.

טרם רוכשים אינקובטורים למעבדות כדאי מאוד גם לוודא שיש בהם את האופציה של ניטור טמפרטורה, מדובר על דבר חשוב ביותר בתהליכי בדיקות מעבדה שונות.