למה חשוב לבצע בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית הנעשית לבחינת בריאות העובר. בדיקה זו נעשית על ידי שאיבת מי שפיר מהשק המקיף את העובר ולאחר מכן בדיקת סמנים גנטיים מסוימים. בדיקת מי שפיר נעשית לרוב במקרים בהם עשוי להיות סיכון לתסמונת דאון, אנאופלואידית עוברית או הפרעות כרומוזומליות אחרות. בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון המשמשת לאיתור הפרעות מולדות מסוימות בעובר. בדיקת מי שפיר היא הליך שפותח בצרפת בסוף המאה ה-19, וכיום הוא נפוץ בכל העולם. הבדיקה מורכבת מהזרקה של כמות קטנה של מי שפיר לתוך שק השפיר המקיף את העובר. מטרת הליך זה היא לזהות כל הפרעות גנטיות או כרומוזומליות שעלולות לעבור לתינוק, כמו גם בעיות בריאותיות אחרות הקיימות בלידה.

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית שיכולה לזהות מומים כרומוזומליים מסוימים בעובר. מדובר בהליך פשוט הכולל נטילת כמות קטנה של מי שפיר מהשק המקיף את העובר דרך מחט לבדיקת מי שפיר. בדיקת בדיקת מי השפיר משמשת מאז 1958 לבדיקת תסמונת דאון, טריזומיה 18 וטריזומיה 13. ניתן להשתמש בבדיקה גם לגילוי הפרעות כרומוזומליות אחרות כולל תסמונת טרנר, תסמונת קלינפלטר ותסמונת פאטאו. הליך בדיקת מי השפיר בטוח לנשים בהריון כל עוד הוא נעשה על ידי רופא או אחות מטפל שקיבלו הכשרה מתאימה לשימוש בו.

מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית שיכולה לזהות נוכחות של הפרעות גנטיות מסוימות בעובר. זה יכול לשמש גם לאבחון בעיות עובריות מסוימות. בדיקת מי שפיר נעשית על ידי החדרת מחט לשק מי השפיר, שהוא חלק מהרחם, כדי לקבל ממנו כמות קטנה של נוזלים. נוזל זה מכיל תאים ורקמות מהשליה, חבל הטבור והעובר. לאחר מכן התאים מנותחים עבור הפרעות גנטיות או חריגות ספציפיות באמצעות PCR (תגובת שרשרת פולימראז) או טכניקות אחרות. ישנם סוגים שונים של בדיקות מי שפיר זמינות בהתאם למה אתה רוצה להשתמש בהן. הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת דיקור מי שפיר נקרא דגימת ויל כוריוני (CVS). זה מאפשר לרופאים לבדוק

בדיקת מי שפיר היא בדיקה שמתבצעת לנשים בהריון כדי לקבוע אם לעובר שלהן יש מומים גנטיים מסוימים. בדיקה זו מבוצעת בדרך כלל במהלך השליש הראשון של ההריון. זה כרוך בהחדרת מחט לשק מי השפיר המקיף את העובר, משיכת נוזלים ולאחר מכן ניתוח של חריגות ספציפיות. ניתן לבצע את הבדיקה כהליך פולשני או לא פולשני באמצעות הדמיית אולטרסאונד. בדיקת מי שפיר היא שיטה לאבחון טרום לידתי. זה כולל את מי השפיר שנאסף מהרחם דרך מחט המוחדרת דרך הבטן ולתוך שק השפיר. דיקור מי שפיר מבוצע בדרך כלל בין 11-14 שבועות להריון. הוא משמש לעתים קרובות לאבחון הפרעות גנטיות, מומים מולדים, זיהומים עובריים ובעיות אחרות בעובר. רוצים לדעת עוד? למידע נוסף על הבדיקה מי שפיר.