חושבים לרדת  במשקל? האם כדאי ניתוח שאיבת שומן או ניתוח לקיצור קיבה

אורח חיים בריא ושמירה על משקל גוף תקין באמצעות הקפדה על תזונה מאוזנת וביצוע פעילות פיזית דרך קבע, תמיד עדיפה על פני הליכי דיאטה מחמירים ובוודאי שעל הליכים כירורגיים פולשניים  וברי סיכון. יחד עם זאת, במידת הצורך, טכנולוגיות רפואיות מתקדמות מספקות מענה יעיל ובטוח בדרך להרזיה ולחיטוב.

 

שאיבת שומן מתבצעת באחת משתי שיטות עיקריות:

ניתוח שאיבת שומן- הליך רפואי כירורגי אשר מיועד לסייע בצמצום היקפים בגוף, בעיקר באזורים בהם נוטה להצטבר שומן עודף דוגמת הירכיים, הבטן והישבן. במקרים רבים ניתוחים כאלה מוצעים ומתבצעים כחלק מצורך רפואי, ולא בהכרח אסתטי, כאשר קיימת דחיפות להביא לצמצום אחוזי השומן בגוף, וכחלק מהתמודדות עם מחלות נוספות. ההליך מתבצע בהרדמה מלאה וכולל חדירה כירורגית. החדירה מתבצעת באמצעות יצירה של מספר חתכים מנקודות שונות סביב אזור השאיבה. דרך אותם חתכים מתבצעת החדרת צינורית מתכת, בעלת חריצים, המחוברת למכשיר שיוצר תנועת וואקום סיבובית, ומביא הן לגירוד של השומן העודף והנוקשה והן ליניקה שלו אל מיכל איסוף. עם סיום פעולת השאיבה מתבצע חיטוי וסגירה של החתכים באמצעות תפרים.

ההליך מתאים למטופלים בריאים, בעלי עודף שומן מאסיבי ממנו לא הצליחו להיפטר באמצעות שינויים באורח החיים ובתזונה.

מדובר בהליך כירורגי הדורש זמן התאוששות והחלמה ממושך, הן מתהליך ההרדמה המלאה והן מהפעולה הכירורגית, הטראומה הנגרמת לגוף, והצורך בתפרים מרובים לסגירת החתכים.

סיכונים בניתוח שאיבת שומן: דימומים, תסחיף ריאתי, היווצרות זיהומים, נימולות/רגישות מוגברת באזור השאיבה כתוצאה מפגיעה בעצב, הצטברות נוזלים באזור ממנו נשאב השומן. מדובר בתופעות חריגות והרפואה מספקת מענה באמצעות טיפול מונע, נטילת אנטיביוטיקה בטרם הניתוח ולאחריו, והקפדה על ביצוע הניתוח על ידי רופאים מקצועיים ובסביבה סטרילית לחלוטין.

 

שאיבת שומן בלייזרשאיבת שומן בלייזר מתבצעת בהליך מקל ופחות טראומטי לגוף, תוך ביצוע חתך זעיר והחדרת צינורית קנולה דקיקה לאזור השאיבה המיועד, החדרה של חומרי הרדמה מקומית, חימום של השומן באמצעות טכנולוגיית הלייזר, מה שמביא להמסה שלו ולניתוק שלו ומאפשר פעולת שאיבה מהירה, תוך הרס תאי השומן המקומיים. ההליך מתבצע במהירות וההתאוששות וההחלמה מהירים.

הליך זה מתאים למטופלים ומטופלות אשר מבקשים להסיר עודפי שומן נקודתיים, לחטב ולעצב אזורים בגוף. ההליך אינו מהווה חלופה לתהליך הרזיה מוסדר ואינו מתאים לבעלי עודף משקל קיצוני.

 

ניתוחים לקיצור קיבה

הליך נוסף המיועד למטופלים בעלי עודף משקל, הוא ניתוח לקיצור הקיבה. הליך זה אינו מטפל בעודפי השומן באופן ישיר, כי אם הליך אשר מטפל בצורך באכילה מרובה אשר מביאה להשמנה.

ההליך מתבצע באמצעות הקטנת הקיבה, וכתוצאה מכך הקטנת כמות המזון אותו היא מסוגלת לספוג ולעכל, באחת משתי שיטות:

מיני מעקף– ניתוח בגישה לפרוסקופית המיועד לנטרל את מרבית שטח הקיבה, המתבסס על חיבור של צינור העיכול העליון אל מוצא הקיבה התחתון, בחיבור בין הקיבה למעי הדק. ההליך כולל תפירה של הקיבה וצמצום משמעותי שלה, ומתבצע בגישה הלפרוסקופית המאפשרת חדירה כירורגית באמצעות מספר קטן של חתכים זעירים בלבד.

ניתוח שרוול- ניתוח המתבצע אף הוא בגישה הלפרוסקופית, כולל כריתה של כ-90% מן הקיבה המקורית תוך הותרה של פתח עיכול קטן במיוחד בתצורת שרוול מוארך וצר, המגביל באופן מהותי את היכולת לצרוך מזון, מה שמביא לירידה בת כ-70% מעודף המשקל בגוף בתקופה בת כשנה בלבד.

שיטות אלו דורשות עמידה בתנאים מחמירים הנוגעים לאחוז השומן בגוף, היקף עודף המשקל ומצב בריאותי של המטופל, מתבצעות בהליך כירורגי מורכב ובעלות לא מעט תופעות לוואי וסיכונים.

ככל הניתן מוטב לתת עדיפות להליכי שאיבת שומן בלייזר והליכים שאינם כירורגיים, בטוחים ויעילים יותר.

הכתבה בשיתוף ד"ר זאב צילקר, מייסד ומנהל רשת מרפאות ביוטי פייס בקניון רמת אביב- תל אביב, ובמגדלי בסר בבני ברק, מנגיש לטובת מטופלים ומטופלות מהמרכז ומכלל רחבי הארץ מגוון טיפולים אסתטיים הנשענים על טכנולוגיות מובילות בענף הרפואה האסתטית, במקצועיות ובאחריות.

למידע נוסף על טיפולים אסתטיים סקרו באתר ביוטי פייס