המדריך הסופי למזונות-על: פתיחת הכוח החבוי של המאכלים המזינים ביותר של הטבע

מהו סופרפוד?

מזונות-על הם מזונות עמוסים בוויטמינים חיוניים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים שיכולים לעזור לשפר את בריאותכם. הם צפופים בחומרים מזינים ומכילים מגוון רחב של תרכובות מועילות שיכולות לשפר את הרווחה הכללית שלך. סופר פוד כוללים פירות, ירקות, אגוזים, זרעים וקטניות. הם נקשרו למגוון יתרונות בריאותיים, כולל רמות אנרגיה מוגברת, עיכול משופר וניהול משקל. על ידי שילוב מזונות על בתזונה שלך, אתה יכול לנצל את היתרונות הבריאותיים החזקים שלהם.

מהם מזונות-על וכיצד הם יכולים להועיל לבריאותך?

מזונות-על הם סוג של מזון שעמוס בויטמינים חיוניים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים המועילים לבריאותנו. הם נחשבים למזינים יותר ממזונות אחרים ומספקים לנו את אבות המזון החיוניים הדרושים לבריאות מיטבית. מזונות-על יכולים לעזור לנו לשמור על משקל תקין, להפחית את הסיכון למחלות כרוניות, לשפר את הבריאות הנפשית ואת רמות האנרגיה שלנו, ואפילו לחזק את המערכת החיסונית שלנו. אכילה קבועה של מזונות-על יכולה לעזור לנו להישאר בריאים ובכושר, תוך שהיא מספקת לנו את הוויטמינים והמינרלים הדרושים לרווחה הכללית. . על מנת לבחור את מזונות העל הטובים ביותר עבורנו, עלינו להבין תחילה אילו רכיבים תזונתיים חיוניים לבריאותנו הכללית וכיצד מזונות אלו יכולים לעזור לנו לשמור על משקל תקין. להלן חמשת מזונות העל המובילים עם מידע מעמיק על כל אחד מהם: 1. תה ירוק זהו מעצמה נוגדת חמצון שהוכחה כמפחיתה כולסטרול, מאט את התקדמות המחלה ומשפרת את הבריאות הכללית. הדבר הנהדר בתה ירוק הוא שהוא עשוי מעלים מצמח ירוק עד במקום עצי פרי או אגוזים, כך שהוא מכיל פחות קלוריות מאשר משקאות רבים אחרים ברשימה זו. יש בו גם קפאין , שיכול לתת לך דחיפה כדי לעזור לך להישאר ממוקד וערני. יש בו פי ארבעה מהפוליפנולים שנמצאים ביין אדום, וזה משהו אחר שיכול לשפר את הבריאות.

  1. זרעי הצ'יה עמוסים בנוגדי חמצון וחומצות שומן אומגה 3 שיכולות להועיל לבריאות הלב וכלי הדם שלנו על ידי שיפור זרימת הדם ללב, חיזוק העורקים והפחתת הדלקת בגופנו. הדבר הנהדר בזרעי צ'יה הוא שקל להוסיף אותם לכל דיאטה, בין אם אנחנו מנסים לרדת במשקל או לשמור על משקל תקין, כי הם כל כך ממלאים ומזינים.
  2. ספירולינה נחשבת למזון-על בגלל הוא עמוס בנוגדי חמצון וחומרים מזינים. הוא מכיל הרבה ברזל, שיכול לעזור להעלות את רמות האנרגיה ולשפר את זרימת הדם למוח, ללב ולאיברים אחרים. הספירולינה גם עשירה מאוד בחלבון מכיוון שיש בה יותר מ-15 גרם למנה של 1 כפית.
  3. כורכום הוא תבלין אנטי דלקתי שהוכח כמאט את התקדמות דלקת פרקים ומונע מתאי סרטן לצמוח בגוף. הוכח כי כורכום משפר את הבריאות הכללית על ידי הורדת לחץ הדם, הפחתת דלקות בכל הגוף ושיפור התפקוד הקוגניטיבי עבור אלו הסובלים מדיכאון או מחלת אלצהיימר.
  4. התאמה של חיידקי המעי קשור למגוון יתרונות בריאותיים. במחקר אחד, אנשים שאכלו יותר פרוביוטיקה ואלו שנטלו תוספי פרוביוטיקה היו בעלי רמות כולסטרול נמוכות יותר מאשר עמיתיהם. ישנם לפחות 80 טריליון חיידקים החיים במעי הגס שלך, אשר הוכחו כבעלי השפעות חיוביות על אזורים שונים בגוף.
  5. שמן קוקוס הוא שומן שנמצא בשימוש כל יום במשך אלפי שנים שכן הוא עמוס בחומצה לאורית בעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות שיכולות להילחם בזיהומים חיידקיים רעים בגוף.

כיצד לשלב מזונות-על בתזונה שלך לקבלת יתרונות בריאותיים מיטביים

אכילה בריאה היא חלק חשוב בניהול אורח חיים בריא. אחת הדרכים להבטיח שאנו מקבלים את כל אבות המזון והוויטמינים שגופנו זקוק להם היא באמצעות שילוב מזונות-על בתזונה שלנו. מזונות-על הם מזונות עתירי תזונה המספקים לנו ויטמינים ומינרלים חיוניים שיכולים לעזור לנו להישאר בריאים ומלאי אנרגיה. במאמר זה, נדון כיצד לשלב מזונות-על בתזונה שלך לקבלת יתרונות בריאותיים מיטביים. כמו כן, נבחן כמה מהסוגים השונים של מזונות-על הזמינים והיתרונות הבריאותיים הנלווים להם.

אכילת תזונה מאוזנת ובריאה חיונית לשמירה על הבריאות והרווחה הכללית שלך. אבל עם כל כך הרבה סוגים שונים של מזון זמינים, זה יכול להיות קשה לדעת אילו מזונות אתה צריך לאכול כל יום. לכן ריכזנו רשימה מקיפה זו של 3 מזונות-על חיוניים שכדאי לכם לאכול כל יום. מירקות עלים ועד אגוזים וזרעים, מזונות העל האלה עמוסים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים שיעזרו לשמור על הגוף שלך חזק ובריא.

  1. קייל ירוק עלים עשיר בחומרים מזינים, קייל הוא מעצמה של תזונה. הקייל עשיר בברזל, סידן ומגנזיום, מכיל גם ויטמינים A, C ו-K. זהו מקור מצוין לסיבים ויכול לסייע במניעת צמיחת תאים סרטניים בגוף על ידי השבתת חלוקתם. קייל עשוי גם לעזור לשפר את העיכול על ידי ויסות תנועות המעיים ושיפור בריאות המעיים.
  2. תרד ירוק עלים כהה עמוס בחומרי הזנה. זהו מקור מרוכז לויטמינים A, C ו-K, כמו גם ברזל ומגנזיום. התרד מכיל גם ויטמין B6, חומצה פולית וריבופלבין, שיכולים לעזור לשמור על לב בריא על ידי הורדת רמות ההומוציסטאין בדם. זה גם מקור נהדר לתרכובות נוגדות חמצון שיכולות לסייע במאבק בדלקות בגוף הנגרמות מעישון וזיהום אוויר.
  3. שמן קוקוס הוא מקור טבעי יוצא דופן לטריגליצרידים בעלי שרשרת בינונית (MCT) – סוג אחד של שומן ש' שמתעכל בקלות על ידי הגוף, ומגביר במהירות את האנרגיה. שמן קוקוס עשיר גם בחומצה לאורית, אשר עשויה להיות בעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות שיכולות לסייע במאבק נגד זיהומי שמרים. לבסוף, שמן קוקוס מכיל מגוון של מינרלים כולל אבץ ומגנזיום החיוניים לתפקוד הגוף.