האם שינה איכותית באמת משפיעה על עור הפנים

עור הפנים שלנו הוא המראה למצבנו הבריאותי. על הפנים שלנו ניתן לראות האם אנו ישנים טוב בלילה או לא, שכן עור הפנים יהיה פחות זוהר, העיניים יהיו שקועות, עם כתמים כהים תחת העיניים והעור יסבול מפצעונים במידה והגוף יסבול מחוסר שינה. כיצד עור הפנים מושפע מהשינה ומדוע זה קורה? כדאי להמשיך לקרוא. 

כיצד השינה משפיעה לנו על הבריאות? 

שינה איכותית וטובה משפיעה לנו על הבריאות באופן משמעותי – היא מסייעת לנו להיות מרוכזים יותר, היא גורמת לנו להיות ערניים, היא מסייעת לנו לשמוע על חיוניות, והיא משפיעה על הבריאות הכוללת. שינה טובה תסייע לנו להימנע ממחלות, היא תסייע לגוף שלנו להיות מחוזק, נוכל לאכול טוב יותר כי לא נהיה עייפים ונזדקק לסוכר ופחמימות שיעירו אותנו ועוד. זהו מעגל בלתי נפסק של חוסר שינה, אכילה לא נכונה, עייפות ותשישות וחוזר חלילה. כל אלה באים לידי ביטוי בחוזק הגוף, בחוזק המערכת החיסונית וכמובן במראה הפנים והשיער. 

מה קורה לעור הפנים שלנו בלילה? 

העור שלנו סופג לא מעט לאורך היום, הוא נפגש עם השמש במהלך היום, הוא חשוף לקור, הוא נחשף לחומרים שונים ולאיפור, והוא בעיקר צריך זמן התאוששות. כאשר אנחנו הולכים לישון, העור העייף שלנו מתחדש, ולמעשה בלילה העור שלנו חווה את המהלכים הטבעיים המטיבים ביותר שלו. עם זאת, כאשר השינה אינה איכותית, העור סובל גם כן, ומכאן ניתן לראות מיד את ההשפעה על עור הפנים. 

כמה שעות צריך לישון בלילה כדי שעור הפנים לא יפגע? 

בעבר היינו ישנים בין שמונה לתשע שעות בכל לילה והשינה הזו הייתה מיטבית עמנו. בעשורים האחרונים שעות השינה המקובלות הצטמצמו כך שהממוצע כיום עומד על שש שעות שינה ואף פחות כשמדובר על משפחות בהם ילדים קטנים. את ההשפעה נראה כמובן על עור הפנים, ולעיתים לא נוכל להגדיל את שעות השינה לאותן שמונה או תשע שעות שיטיבו עמנו. ראשית, מומלץ לנסות לישון היטב בסוף השבוע, או להשתדל לישון לפחות שבע שעות בלילה. כמו כן, חשוב שהשינה תהיה איכותית ביותר – יש להקפיד לישון על מזרון אורתופדי עם כרית תומכת, יש להקפיד על נשימה איכותית ואם סובלים מדום נשימה בשינה יש להשתמש בעזרים שונים כדי להפחית אותם או להפסיק אותם כליל. 

מה מומלץ לעשות לפני השינה כדי להטיב עם עור הפנים? 

רגע לפני שנכנסים לישון מומלץ לנקות את הפנים היטב עם סבון ולצחצח שיניים. נשים שמתאפרות צריכות להוריד את האיפור באופן יסודי ומומלץ למרוח קרם פנים וסרום על פי הצורך. רצוי לאסוף את השיער ולהקפיד שיהיה חפוף. כמו כן, ההמלצה היא להקפיד על החלפת הציפית באופן תדיר ובאופן כללי רצוי שלא להיכנס לישון ללא מקלחת. מומלץ שלא לישון עם שיער רטוב שכן הוא מרטיב את הכר ויכול לגרום להעברת חומרים מהשיער לפנים או ללחות שאינה נחוצה בשעת הלילה בעור הפנים. 

חברת "היי-מדיקל" מתמחה בתחום בדיקות השינה הביתיות ואספקת מכשירים לטיפול בתחום הנשימתי במחירים ללא תחרות. החברה מספקת ייעוץ ואחריות לכל המוצרים, לאתר החברה – https://www.hmedical.co.il.