האם נכון להתגרש בעקבות בגידה?

גירושין היא תופעה שכיחה בישראל, ואחת הסיבות הנפוצות ביותר לגירושין היא בגידה. במאמר זה אדון בשאלה האם נכון להתגרש בעקבות בגידה.

 

מהי בגידה?

כדי לענות, או לכל הפחות לנסות לענות, על שאלה זו, יש להגדיר את המונח "בגידה".

את המונח "בגידה" נהוג לחלק לשלוש הגדרות:

בגידה מינית: קיום מגע מיני כלשהו, ואף יחסי מין, בין אחד מבני הזוג לבין אחר. בגידה מינית לא בהכרח מעידה על כך שבן הזוג רוצה לסיים את מערכת היחסים שלו עם בן זוגו החוקי, אלא רק על כך שהוא נהנה מהמגע המיני עם אותו אדם, ואולי אף נמשך אליו.

בגידה רגשית: קיום מערכת יחסים שמבוססת על רגשות, אך אינה כוללת מגע מיני, בין אחד מבני הזוג לבין אחר. מערכת יחסים שכזו יכולה להתנהל, למשל, דרך אפליקציות היכרויות ו/או הרשתות החברתיות השונות.

בגידה מינית+רגשית: מעין שילוב בין שתי הבגידות: כשאחד מבני הזוג מקיים עם אחר מערכת יחסים הכוללת מגע מיני ו/או יחסי מין, לצד משיכה מינית ורגשות.

 

איך השפיעה הבגידה על מערכת היחסים בין בני הזוג?

לא בכדי ציינתי שבכוונתי לנסות לענות על השאלה האם נכון להתגרש בעקבות בגידה. לשאלה זו אין תשובה אחת, כל מקרה נבחן לגופו, בהתחשב בסוג הבגידה, באופיים של בני הזוג החוקיים, וכן במערכת היחסים ביניהם.

אחת השאלות שיש לשאול היא איך השפיעה הבגידה על מערכת היחסים בין בני הזוג.

קשר רומנטי, ובפרט מיני, של אחד מבני הזוג עם אחר, גורם רבות לבן זוגו החוקי לאבד את האמון הבסיסי בו. רבים לא מאמינים ביכולתם לרכוש שוב את האמון בבני זוגם בעתיד, כלומר מדובר, לדעתם, בפער שלא ניתן לגישור, ולכן הם מחליטים להתגרש.

פעמים רבות, השפעת הבגידה על מערכת היחסים בין בני הזוג תלויה בסוג הבגידה. לעתים מדובר בבגידה מינית חד פעמית, שאין להקל בה ראש, אך לעתים במקרים כאלה, בן הזוג הנבגד מקבל פעמים רבות את סליחת בן הזוג הבוגד ואת הבטחתו שאכן היה מדובר באירוע חד פעמי שלא יחזור על עצמו, ובני הזוג בסופו של דבר לא מתגרשים. לעומת זאת, אם מדובר במערכת יחסים מתמשכת, הכוללת מגע מיני, משיכה מינית ורגשות, לרוב הנבגד מתקשה לסלוח, והדבר בסופו של דבר מוביל לגירושין.

 

ניתן להתייעץ עם איש מקצוע

פעמים רבות, גם אם הבגידה הייתה מינית ורגשית שנמשכה לאורך זמן, מוצא עצמו הנבגד נסער ומבולבל, ולא בטוח שהפתרון למצב הוא גירושין. התלבטויות אלה שכיחות כשמדובר בזוג עם ילדים, ובפרט ילדים צערים, וכן כשגירושין עלולים להשפיע משמעותית על חיי הנבגד, לרבות על מצבו הכלכלי.

ייעוץ זוגי יכול להציג לזוג מעין שקיפות מצב מקצועית, שבני הזוג, ובפרט הנבגד, התקשו לראות עקב סערת הרגשות בה היו נתונים. מעבר לעובדה שהיועץ הזוגי הוא איש מקצוע בעל ניסיון רב בתחומו, הרי שאין לו היכרות מוקדמת עם איש מבני הזוג, ולכן אין חשש שבמידה והוא יטה לטובת צד מסוים – יהיה זה באופן שאינו אובייקטיבי.

שקיפות מצב שכזו, מצד היועץ הזוגי, לצד כנות ושיתוף פעולה מלא מצד הזוג במהלך הייעוץ הזוגי, יכולים בהחלט לגרום לבני הזוג, ובפרט זה הנבגד, לקבל החלטה שקולה יותר האם להתגרש או לא.

 

לסיכום, לשאלה האם נכון להתגרש בעקבות בגידה אין תשובה אחת. הכל תלוי בסוג הבגידה, באופיים של בני הזוג החוקיים ובקשר ביניהם. ניתן להגיע להחלטה באמצעות מענה על השאלה איך השפיעה הבגידה על מערכת היחסים בין בני הזוג, וכן ייעוץ זוגי יגרום פעמים רבות לבני הזוג לקבל החלטה שקולה יותר בנושא.

המאמר באדיבות אתר https://www.todivorce.co.il/