האם ניתן לבצע יישור שיניים ביום אחד?

אנחנו חיים בעידן של סיפוקים מידיים. התרגלנו לקבל את מבוקשנו במהירות רבה, ולכן גם הליך כמו יישור שיניים נשאף לעבור בפרק זמן קצר ואפילו ביום אחד. האם הדבר אפשרי? מה משפיע על אורך התהליך? ואיך אורתודנט מנוסה מבטיח וגם מקיים מראה מושלם לפה? כאן בעמוד תמצאו תשובות לשאלות אלה וגם לאחרות.

 

האם ניתן ליישר שיניים ביום אחד?

בעתיד אולי נוכל להיכנס למרפאת שיניים עם קשת דנטלית לא סימטרית ולצאת עוד באותו יום, ואולי אפילו תוך דקות בודדות, עם שיניים ישרות לחלוטין. נכון להיום אי אפשר לבצע יישור שיניים ביום אחד – אבל כן אפשר לקצר את התהליך ובעיקר להפוך אותו לידידותי יותר וכמעט בלתי מורגש (חוץ מהתוצאה המוצלחת בסיומו, כמובן).

 

חשיבות ההדרגתיות במהלך יישור השיניים

חוסר היכולת להשלים יישור שיניים ביום אחד נובע מהאתגר המורכב: מצד אחד, ישנו צורך להזיז שיניים למקום אחר, כך שיוכלו לצמוח באופן אופטימלי ובכדי שקו השיניים יהיה ישר ואסתטי. מצד שני פעולה אגרסיבית מדי תגרום לשבר או אפילו להוצאת שן או יותר מהמקום. בהתאם נדרשת הדרגתיות – וזו מחייבת סבלנות. ההדרגתיות מאפשרת הגעה לתוצאה המדויקת ביותר שיש, כך שהסבלנות משתלמת.

 

יישור שיניים במינימום זמן ובמקסימום נוחות

משך הזמן של הליך יישור שיניים מושפע ממספר גורמים, ובפרט הפער בין המצב הקיים למראה הרצוי, והתגובה של השיניים לפעולות שמבצע האורתודנט. אין דרך לדעת בוודאות מראש עד כמה מהר ינועו השיניים למקומות שאליהם הן אמורות להגיע, ולכן איש מקצוע אחראי יכול להעריך כמה זמן נדרש לתהליך אבל לא יכול להתחייב על דדליין ספציפי.

בכל מקרה, ניתן לבחור בשיטה שנחשבת ליעילה מאוד ובנוסף הופכת את התהליך לכמעט בלי מורגש. הכוונה היא לשיטת אינוויזיליין. מהות השיטה הזו היא יישור שיניים באמצעות קשתות שמוחלפות לאורך הדרך, בהתאם להתקדמות התהליך. הטיפול העיקרי אכן מתבצע ביום אחד, שבו נמדדות הלסתות ונקבעת תוכנית היישור. על בסיס ממצאי הבדיקות השונות מיוצר סט של קשתות. הקשת מולבשת על השיניים מהחלק הפנימי שלהן, ולכן הן כמעט בלתי נראות וגם לא מאוד מורגשות.

כאמור אחת לזמן מה תצטרכו להגיע שוב למרפאה, כדי להחליף את הקשת. הביקור ינוצל גם לטובת ביקורת, אולם גם כך מדובר בפעולה שמושלמת תוך זמן קצר.

 

איך לקצר את משך התהליך?

אמנם יישור שיניים ביום אחד אינו אפשרי, אבל כן ניתן לקצר את פרק הזמן שעד ליום שבו תוכלו להסיר את הקשתות ולחייך עם כל הלב. המפתח העיקרי הוא השארת הקשתות בפה כמה שיותר שעות בכל יום. אם תורידו את הקשת רק לפני כל ארוחה ותחזירו אותה מיד לאחר מכן, היישור יתקדם בקצב מהיר וגם התוצאות תהיינה טובות מאוד.

באתר https://mamraev.co.il תמצאו עוד מידע על יישור שיניים, מוזמנים לקרוא אותו ולהבין מהי האופציה המיטבית עבורכם.