האם טיפול בגלי הלם יכול למנוע הליך ניתוחי פולשני

ספורטאים נותנים את הכל על מנת להצליח בתחום בהם הם עוסקים. הם מתאמנים לילות כימים על מנת לשפר את הביצועים שלהם ולוקחים את עצמם עד לקצה גבול היכולת. הרבה מאוד פעמים זה מוביל לפציעות מצערות, מה שנקרא "פציעות ספורט" הנחשבות לשכיחות יחסית והובילו במרוצת השנים לפיתוח שיטות ואמצעים מיוחדים לטיפול ספציפי בהן. אחת השיטות המפורסמות והמומלצות ביותר לטיפול בפציעות ספורט זה טיפול באמצעות גלי הלם. מדובר בטכניקה בה עושים שימוש בגלי קול בעלי תדירות מדויקת העוזרת בשיקום האזור הפגוע. גלו את החדשנות הטכנולוגית שפרצה לה דרך אל עולם הרפואה והשיקום, ושוב תוכלו לחזור לזירה הספורטיבית כמו חדשים!

מה זה טיפול בגלי הלם ואיך זה עוזר לשקם את הפציעה?

טיפול בגלי הלם זה שיטה הכוללת שימוש במכשיר מיוחד המפעיל תדירות גלי קול מיוחדים. הוא משמש בעיקר בטיפוליים אורתופדיים, פיזיותרפיה, אורולוגיה ועוד. היעילות שלו באה לידי ביטוי דרך שיכוך כאבים מקומיים ושיקום האזור הפגוע. במהלך הטיפול, מקרינים על גבי האזור הפצוע -רקמת חיבור, גיד, שריר או מפרק – את המכשיר הפולט תדירות קול עוצמתית ומדויקת, המעוררת בגוף תהליכים שיקומיים טבעיים. כך למעשה אנו מגרים את הגוף באופן חיצוני לשקם את עצמו.  חשוב לציין כי הטיפול הזה כבר קיים בעולם הרפואה ורפואת הספורט בפרט כבר כמה עשרות שנים, הוא נחשב בטוח למדי ולא דורש התערבות פולשנית או ניתוחית כלשהי. אין צורך גם במשככי כאבים, מה שאומר שהוא נחשב לטיפול אידיאלי ביותר עבור האצת תהליך ההחלמה וריפוי לפציעות ספורט וכאבים חריפים או כרוניים.

היתרון בטיפול בגלי הלם

במידה ונפצעתם במהלך אימון ספורט או התעמלות בחדר כושר, ייתכן ולא תצטרכו לעבור ניתוח פולשני, ומספיק שימוש בטכנולוגיה זו של טיפול בגלי הלם על מנת שתוכלו לחזור ולתפקד כבראשונה בצורה מלאה וחלקה. לעיתים, הטיפול הזה הינו רק אמצעי נוסף אך לא עיקרי לטיפול ושיקום, ובנוסף אליו תצטרכו לעבור טיפול שיקומי המערב טיפולי פיזיותרפיה ומעקב מפוקח של אורתופד.

מתי טיפול בגלי הלם יכול לעזור?

תחום הטיפול באמצעות הקרנה של גלי הלם כבר מפותח ומשוכלל למדי ונצטברו טכניקות ומידע רב העוזר להתאים את צורת הטיפול האופטימלי עבור כל מטופל. הטיפול נחשב יעיל ובטוח למגוון מצבים שכיחים הן בגפיים התחתונות והעליונות, כמו גם דלקת גידים, טנדינופתיה נפוצה, תסמונת הכאב הטרוכנטרי הגדול, טנדינופתיה פרוקסימלית, דלקת גיד הפיקה, דלקת גיד אכילס,  Plantar fasciitis ועוד.

הטיפול אינו פולשני!

טיפול בגלי הלם לא מצריך ביצוע שום חתך או הליך כירורגי כזה או אחר. הפולסים של גלי הקול מועברים באמצעות מגע חיצוני על גבי העור ולא נדרשת פעולה נוספת. זוהי הסיבה שכל כך הרפאה אורתופדים ממליצים לספורטאים ולמטופלים לעבור סדרה של טיפול בגלי הלם לשיקום והחלמה בטרם ייגשו לבצע הליך כירורגי כזה או אחר. בנוסף, ההליך אינו דורש נטילה של תרופות! במהלך הטיפול בגלי ההלם יש אמנם צורך בחומר הרדמה מקומי וזאת בסך הכל על מנת לעמעם את תחושות הרטט המקומיות. נדיר שמטופלים מתלוננים על כאב או חוסר נעימות משמעותי במהלך הטיפול או אחריו.

אם אתם סובלים מדלקות בגידים של פרקי הגפיים העליונות ו/או התחתונות, שלקו לעבור לטיפולים באמצעות גלי הלם. טיפולים אלו נחשבים בטוחים ויעילים ביותר לצורך שיקום והאצת תהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף. מומלץ להתחיל בתהליך כבר בשלב מוקדם על מנת לראות תוצאות טובות יותר לאחר הפציעה.