בריחת שתן בהריון ולאחר לידה

הריון ולידה עלולים לגרום לבריחת שתן עקב שינויים בשרירים וברצועות של רצפת האגן. העלייה במשקל במהלך ההריון עלולה להפעיל לחץ על שרירי רצפת האגן, מה שעלול להפוך אותם לחלשים או למתוחים יתר על המידה. זה יכול להוביל לדליפות שתן בעת ​​שיעול, התעטשות, צחוק או פעילות גופנית. לאחר הלידה, שרירי רצפת האגן עלולים להיחלש עוד יותר עקב עומס הלידה או אפיזיוטומיה, מה שעלול לגרום לבריחת שתן לתדירות גבוהה יותר.

בריחת שתן יכולה להיות בעיה נפוצה במהלך ואחרי ההריון

אבל זה לא משהו שאתה צריך לחיות איתו או לסבול. עם תוכנית הטיפול הנכונה, אתה יכול להשתלט על בריחת השתן שלך ולחזור לחיות את החיים כרגיל. שוחח עם הרופא שלך על כל דאגה שיש לך בנוגע לבריחת שתן בהריון ולאחר לידה. ביחד, תוכלו לנקוט בצעדים כדי לוודא שאתם מקבלים את הטיפול והטיפול הטובים ביותר. פעילויות מסוימות ושינויים באורח החיים יכולים לעזור להפחית או למנוע בריחת שתן במהלך ההריון ולאחר הלידה. אלה כוללים ביצוע תרגילים המכוונים ספציפית לשרירי רצפת האגן, כגון תרגילי קיגל, וכן שמירה על משקל תקין. בנוסף, הימנעות ממזונות ומשקאות מסוימים כמו קפאין, אלכוהול וכאלה שעשירים בסוכר יכולה להפחית את הסיכון לבריחת שתן. לבישת תחתונים או רפידות סופגים במהלך היום עשויה גם לסייע בטיפול בנזילות אם הן מתרחשות. במקרים חמורים יותר של בריחת שתן, ניתן להמליץ ​​על טיפול תרופתי או ניתוח. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה סימפטומים כלשהם של בריחת שתן במהלך ההריון או לאחר הלידה. אפשרויות הטיפול יהיו תלויות בחומרת המצב שלך ובצרכים האישיים שלך.

ניתן לטפל בבריחת שתן במהלך ההריון ולאחר הלידה

במקרים מסוימים, פיזיותרפיה יכולה להיות טיפול יעיל לבריחת שתן. תרגילי רצפת האגן הם סוג של פיזיותרפיה שיכולה לעזור לחזק את השרירים באזור האגן ולהפחית תסמינים של בריחת שתן. הרופא שלך עשוי גם להמליץ ​​על שינויים באורח החיים כדי לסייע בניהול בריחת שתן. אלה יכולים לכלול שינויים תזונתיים, כגון צמצום במזון ומשקאות עתירי חומצה, הימנעות מקפאין ושתיית מים מרובה. כמו כן, מומלץ להגביל את צריכת האלכוהול. ירידה במשקל, במידת הצורך, יכולה להועיל גם בניהול בריחת שתן. אם שינויים באורח החיים ופיזיותרפיה אינם יעילים, הרופא שלך עשוי להציע תרופות כגון אנטי-כולינרגיות או חוסמי אלפא כדי לסייע בהפחתת תסמינים של בריחת שתן. במקרים נדירים יש צורך בניתוח. שוחח עם הרופא שלך על אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך. אתה יכול גם לנקוט בצעדים בעצמך כדי לסייע בניהול בריחת שתן במהלך ואחרי ההריון. לדוגמה, נסה לצמצם משקאות עם קפאין או אלכוהול, הגורמים להטלת שתן תכופה יותר. אתה יכול גם להפחית את צריכת הנוזלים שלך בשעות שלפני השינה. בנוסף, ביצוע תרגילי קיגל בהריון ולאחר לידה היא דרך מצוינת לסייע בחיזוק שרירי רצפת האגן והפחתת דליפת שתן. לבסוף, שימוש בתחתונים מגנים או רפידות סופגות יכול להועיל מאוד בניהול בריחת שתן במהלך ההריון ובתקופה שלאחר הלידה.