במיוחד בחורף! מדוע חשוב לשמור על כפות רגליים בריאות

בעונת החורף אנחנו הרבה פחות מטופחים ודואגים לבריאות ולאסתטיקה שלנו. אולי זו עצלנות והרצון להישאר מתחת לשמיכה ללא מעש, ואולי זו העובדה שאנחנו נוטים פחות ללבוש נעליים פתוחות ובגדים קצרים. אלא שטיפול בכפות הרגליים הוא לא דבר עונתי, אלא בריאותי ואסתטי באופן תמידי. אמנם אנחנו לא מסתובבים עם כפכפים בקיץ וגם כשאנחנו נמצאים בבית אנו לובשים גרביים – אבל דווקא פה טמונה הבעיה.

כשהרגל סגורה – מתחילות הבעיות

אחת הסיבות המשמעותיות ביותר להתפתחות של פטרת ציפורניים היא סביבה סגורה, לחה ולא מאווררת. בעונת החורף, כפות הרגליים שלנו נמצאות במשך כל היום בסביבה סגורה. במהלך היום – בתוך נעליים סגורות, וכשאנו שבים הביתה – בתוך גרביים עבות ואפילו נעלי בית מחממות. התוצאה היא התפתחות של זיהומים בכפות הרגליים, שעלולים להמשיך איתנו עד לעונת הקיץ ולמנוע מאיתנו לנעול נעליים פתוחות.

מהם הסיכונים בפטרת ציפורניים?

מרבית האנשים חוששים מפני הופעה של פטרת ציפורניים דווקא מסיבות אסתטיות, והדבר מובן היטב. עם זאת, לפטרת בציפורניים יש משמעויות בריאותיות, ובמידה ולא מטפלים בה בזמן היא עלולה להדביק ציפורניים נוספות ולגרום לזיהומים קשים ברגל. אמנם נהוג לחשוב שחיידקים הגורמים לפטריות בציפורניים מתפתחים אצלנו רק בסביבה של מקלחות משותפות ואפילו בריכות ציבוריות, אך החורף הוא חממה של ממש לפטריות בציפורן, ובפרט עבור מי שלא נהוג לגזור ציפורניים ברגליים ולא להחליף גרביים מדי יום.

כיצד ניתן למנוע פטרת ציפורניים בחורף?

  • רחצו את הרגליים מדי יום – אנשים רבים בוחרים שלא להתקלח מדי יום בחורף בגלל שהם לא מזיעים. עם זאת, את כפות הרגליים דווקא כן חשוב לרחוץ מדי יום, בפרט אם הן היו סגורות בנעליים או גרביים.
  • לגזור ציפורניים ברגליים – עוד אחת מהתופעות של החורף היא אי-גזירת ציפורניים, בגלל שהן אינן חשופות. ציפורניים ארוכות גורמות להצטברות של לכלוך, והלכלוך יהפוך במהרה לזיהום בדמות פטריה בציפורן.
  • אוורור של כפות הרגליים – הקפידו לאוורר את כפות הרגליים שלכם עם סיום יום העבודה, ולא לעבור ממגף או נעל ספורט ישירות לתוך גרבי צמר. כפות הרגליים שלכם צריכות אוויר, בעוד פטריות בציפורן אוהבות סביבה סגורה שמאפשרת להם לשגשג.
  • סובלים מפטרת בציפורן? אל תדחו את הטיפול בה!

כדי ליהנות מרגליים אסתטיות ובריאות בקיץ – חשוב לטפל בהן כבר בחורף

אם גם אתם אוהבים אוהבים להסתובב בקיץ יחפים או עם נעליים פתוחות, כדאי שתדעו שטיפול בפטרת ציפורניים הוא טיפול ממושך יחסית, שבמקרים רבים אף עלול להימשך מספר חודשים בהם הפטרת אף עלולה לחזור. אם אתם סובלים מפטרת בציפורניים, מומלץ לטפל בה באופן מידי ולא לדחות את הטיפול בגלל שאתם לא נדרשים להראות את כף הרגל שלכם בפומבי. החורף הוא בדיוק הזמן המתאים.