בדיקת תיק הביטוח האישי שלך

במהלך השנים אנחנו רוכשים לא פוליסות ביטוח שונות אשר מצד אחד, מספקות לו תנאים וכיסויים שונים, ומצד שני, ייתכן והן גובות מאיתנו סכומי כסף שונים, שאנו לא בהכרח מודעים לכך שאנחנו משלמים אותם. על מנת לבדוק האם הפוליסות השונות משרתות אותנו, כיצד והאם נכון ומשתלם עדיין להחזיק אותן, הפתרון הוא לבצע בדיקת תיק ביטוח.

הרעיון של בדיקת תיק ביטוח, הוא לבחון את כל הפוליסות שעומדות לרשותנו, לראות מה יש לנו ומה אין לנו, על מה אנחנו משלמים וכמה, ובסופו של דבר, להחליט מה משתלם לנו לשמור ומה משתלם לנו לוותר.

בדיקת ביטוח מתבצעת, בדרך כלל בשני מצבים. המצב הראשון הוא כשמגלים את סכומי הכסף שאנחנו משלמים מדי חודש לחברות הביטוח השונות, בין אם זה על ביטוח חיים אישי, ביטוח בריאות, ביטוח דירה, ביטוח רכב וביטוחים אחרים, המצב השני הוא כשאנחנו נמצאים בסיטואציית קיצון, למשל מבחינה בריאותית או אחרת, וחשוב לנו לדעת מה אנחנו יכולים עם זה, איך אנחנו יכולים להתמודד איתו, אם בכלל הפוליסות שעומדות לרשותנו מאפשרות זאת.

איך עושים בדיקת ביטוח?

על פניו, הדרך הטובה ביותר לעשות בדיקת ביטוח היא ליצור קשר עם החברות השונות בהן אנחנו מבוטחים. למשל ביטוח ישיר, כלל וחברות אחרות. אבל במקום שאנחנו נחפש ביטוח ישיר טלפון או כלל ביטוח טלפון, נבקש את הפוליסות שלנו ונבחן אותן, מוטב שגורם מקצועי המתמחה בתחום יעשה זאת עבורנו.

אותו גורם יכול לבקש עבורנו את כל הפוליסות שלנו ולבחון מה בדיוק הן כוללות, האם אנחנו משלמים מחיר תואם למחירי השוק, האם הכיסויים שאנחנו מקבלים אכן מתאימים ומשתלמים. בעזרת הידע והניסיון של אנשי מקצוע אליהם אנחנו פונים, נוכל לקבל תמונה מלאה, איכותית ואובייקטיבית.

חשוב לזכור, זה לא מספיק רק לקרוא את הפוליסות ולראות מה הן כוללות, צריך לבחון את זה אל מול המצב הכללי, המצב בשוק ואל מול ההתקדמות שחלה בענף הביטוח ובכלל, מהיום שרכשנו את הפוליסה. למשל, שינויים במחירים, שינויים בכיסויים, וכן שינויים בתהליך הטיפול שחברות הביטוח יכולות לכסות. זה נכון כשמדובר על ביטוח בריאות, חיים, ופוליסות אחרות.

למה נכון לנו להשקיע בכך?

חשוב מאוד לבצע בדיקת ביטוח אישי, בשביל שלא נצטרך לשלם מחירים גבוהים עבור פוליסות שאינן מתאימות לנו יותר. אנחנו צריכים לבחון מה הפוליסה כוללת, כמה כסף אנחנו נדרשים לשלם עבורה, וכיצד היא יכולה לשרת אותנו.

רק דרך בדיקת ביטוח אישי, אנחנו יכולים לדעת שבאמת הפוליסות שאנחנו מחזיקים ומשלמים עליהן, משתלמות. אם לא, אנחנו תמיד יכולים לפנות אל חברת הביטוח ולבקש לשנות אותן או פשוט לבטל ולעבור לחברת ביטוח אחרת שתציע לנו פוליסה משתלמת יותר, מבחינת התנאים, מבחינת העלויות. כך נוכל להפיק ממנה יותר.