מחלות חלל הפה – איך הן משפיעות עלינו ומה עלינו לעשות?

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם תחושות כאב עזות המגיעות מאזור השיניים והחניכיים. מדובר על תחושות כאב המקשות לנו ללעוס, להתמודד עם מצבים של קור וחום, ובאופן כללי לתפקד בצורה רגילה. הרבה פעמים התחושה מלווה גם בריח מאוד לא נעים מהפה, רוק מוגבר, ואפילו דימומים.

הרבה פעמים אנחנו נוטים לחשוב שהסיבות לכל התופעות הנ"ל, הן כתוצאה מחור בשן או בעיה אחרת במבנה עצמו. אך זה לא תמיד כך. במקרים רבים מדובר בהיווצרותן של מחלות ודלקות שונות בחלל הפה, אשר משפיעות עלינו באופנים שונים. עלינו לטפל במחלה ובתסמינים שלה כמה שיותר מהר, לפני שהמצב יחריף ויגרום לנזק משמעותי יותר.

טיפול במחלות בחלל הפה הוא תחום ההתמחות של ד"ר פטש – רופא שיניים מומחה לרפואת הפה, אשר יודע לאבחן את המחלה ויודע כיצד לספק לנו את הטיפול המתאים, בשביל שנוכל להתגבר עליה ולחזור לשגרה. חשוב להדגיש, אם אכן מדובר במחלה בחלל הפה, אז חשוב שנפנה אל רופא שיניים כמה שיותר מהר, בעזרה ראשונה, ולא נחכה לתור ביקורת, במידה ויש לנו כזה.

ד"ר פטש – רופא שיניים מומחה לרפואת הפה, כאמור, מתמחה בטיפול במחלות בחלל הפה. הוא מטפל בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אליו, אחרי שהוא מבצע תשאול קצר לבירור המצב, אבחון באמצעות צילומים ובדיקה על ידי מכשירים שונים ותצפית על המקום. אז הוא מחליט כיצד לטפל ובמה עלינו להשתמש בשביל לאפשר למחלה לדעוך.

איך נוצרות מחלות בחלל הפה?

בעיקרון, מחלות בחלל הפה יכולות להיווצר כתוצאה ממקרים שונים. בדרך כלל הן ייגרמו כתוצאה מהיגיינה לא טובה. למשל, אם אנחנו לא מקפידים לצחצח שיניים באופן קבוע (פעמיים-שלוש ביום) או אם אנחנו מצחצחים אבל בצורה לא טובה, אם אנחנו לא מקפידים על שימוש בחוט דנטאלי ובקיסמים להסרת חתיכות מזון מבין השיניים.

כמו כן, אנשים שלא מקפידים על טיפולי שיניים אצל רופאים וטיפולים אצל שיננית, עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם מחלות מסוגים שונים. לרוב זה יתחיל בדברים קטנים, ייתכן ואפילו לא נרגיש אותם, אך עם הזמן זה יתפתח ואז כבר נחוש תחושות כאב עזות ויהיה צורך לטפל בבעיה כמה שיותר מהר.

חשוב לציין עוד, אנשים שצורכים סיגריות, קפאין, משקאות ממותקים, עלולים למצוא את עצמם בקבוצת סיכון גבוהה יותר מאשר מי שאיננו צורך חומרים אלו.

איך מטפלים במחלות חלל הפה?

כאמור, הדרך הטובה ביותר היא לשמור על היגיינה באופן עקבי ורצוף. זה דורש זמן וסבלנות, אך אם עושים את זה כחלק משגרת היום, אזי שאפשר לשמור על מבנה שיניים בריא.

כמו כן, יש להקפיד על טיפולי שיניים, פשוטים ומורכבים ולא להזניח שום ביקורת ושום הוראה של רופא.