מה עושים במקרה של רשלנות רפואית בגילוי מוקדם שהובילה לפגיעה בלתי הפיכה?

כשאתם מתמודדים עם בעיה רפואית שאין לכם מושג איך לטפל בה, אתם מצפים שהרופא יבדוק אתכם, יעריך את הסימפטומים שלכם, יספק אבחנה ויקבע אפשרויות טיפול. למרבה הצער, לא כל הרופאים עוסקים ברפואה על פי סטנדרט הטיפול הנדרש.

רשלנות רפואית בגילוי מוקדם מתרחשת כאשר רופא מעכב את האבחנה ומוביל לפגיעות קבועות אצל המטופל. מקרים אלו מצדיקים תביעת פיצויים שיאפשרו לנפגע לחיות באיכות חיים גבוהה ככל האפשר.

חשוב שגם המטופלים יבינו היטב את מצבם הרפואי

הבנת המצב הרפואי יכולה להוביל לאבחון מוקדם יותר ולמניעת פציעות חמורות, במיוחד כשהנזק הוא בלתי הפיך.

כאשר האבחון המעוכב נובע מרשלנות, ניתן להוכיח רשלנות רפואית בגילוי מוקדם. על מנת להתחיל לבנות תביעה חזקה לנגד הרופא שהתרשל, כדאי להבין מהי אבחנה מאוחרת, מה ההשלכות האפשריות, ואיך עורך דין יכול לסייע.

מה זה אבחון מושהה?

לפעמים אנשים מאמינים שאבחון מוטעה ואבחון מושהה זהים. אז זהו, שאלו שני תרחישים שונים. בעוד שאחנה שגויה מתייחסת למקרה בו רופא ביצע אבחנה שאינה נכונה, אבחנה מאוחרת מתרחשת כאשר מצבו הבריאותי או המחלה של המטופל אינם מאובחנים בפרק זמן סביר. כתוצאה מכך, מצבו עלול להחמיר. אבחנה מאוחרת עשויה להתרחש במצבים הבאים:

  • מטופל דיווח על תסמינים, אבל הרופא לא התייחס אליהם.
  • תוצאות הבדיקה אבדו או טופלו באופן שגוי.
  • רופא הבחין במצב רפואי שאינו כשורה אבל לא הזמין בדיקות נוספות.
  • רופא אינו מפנה מטופל למומחה, גם כשברור שהמצב הרפואי דורש בדיקת מומחה.

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בגילוי מוקדם?

אבחנה מעוכבת עשויה להוביל למצב בו המטופל נאלץ להתמודד עם התוצאות, ומצב זה מצדיק תביעת רשלנות רפואית בגילוי מוקדם. בעוד שחלק מהאבחונים המעוכבים אינם גורמים לנזקים חמורים, אחרים עלולים לגרום למצבים רפואיים מסובכים או לליקויים לכל החיים.

אם, למשל, מצב לב נותר ללא אבחון מכיוון שרופא הזניח את ביצוע ההליכים הדרושים, החולה עלול לעבור ניתוח במקום שהטיפול שהיה יכול לקבל היה קל יותר. ניתוח כולל סיכונים משלו, ותהליך ההחלמה עשוי להיות ארוך. עיכוב האבחנה של שבץ מוחי עלול להוביל לנזק מוחי או למוות.

עורך דין מוכיח אבחנה מעוכבת

כשהפגיעה היא בלתי הפיכה, חשוב לנקוט בצעדים משפטיים כדי לקבל את הפיצוי הדרוש להשבת איכות החיים ככל הניתן. הגשת תביעת רשלנות רפואית בגילוי מוקדם היא הצעד הראשון.

על מנת להוכיח סבל כתוצאה מאבחון מאוחר, קיימים ארבעה היבטים שהתביעה תצטרך לתמוך בהם. עורך דין שמגיש את התביעה מסייע באיסוף הראיות שיש להוכיח, שמעידות על העוול שנגרם:

1. יחסי רופא-מטופל

ההיבט הקל ביותר להוכחה בתביעת רשלנות רפואית בגילוי מוקדם הוא מערכת היחסים בין רופא למטופל.

כאשר המטופל מסכים להתייעץ עם רופא והוא מעניק טיפול רפואי, נוצרים יחסי רופא-מטופל, וניתן להוכיח יחסים אלו בקלות באמצעות בדיקה מהירה של התיקים הרפואיים.

2. אי עמידה בסטנדרט הטיפול

תקן הטיפול מתייחס לאופן שבו רופאים אמורים לטפל במטופלים. אם במהלך חקירת תביעת רשלנות רפואית בגילוי מוקדם התגלה שרוב הרופאים האחרים היו מתנהלים אחרת כאשר מקרה התביעה הוצג בפניהם, יתכן שניתן יהיה להוכיח שהרופא המטפל הפר את תקן הטיפול.

3. רשלנות גרמה לפגיעה

ההיבט השלישי כולל הוכחת האבחנה המעוכבת שגרמה לפציעות. אם, למשל, מטופל לא קיבל אבחנה של סרטן כאשר מצבו הרפואי הצריך בדיקה מתאימה, והסרטן התפשט עד לנקודה בה הטיפול אינו יעיל באותה מידה, האבחנה המושהית של הרופא החמירה את המצב.

4. הפציעות גרמו לנזקים ספציפיים

לאחר הוכחת קיום מערכת יחסים עם הרופא, והפרת סטנדרט הטיפול הקבוע, שהובילה לרשלנות שגרמה לפגיעות, עורך הדין מחבר את הפציעות לנזקים שנגרמו. הנזקים הם בדרך כלל כספיים ורגשיים.