כל מה שרציתם לדעת על הרמת חזה

כל מה שרציתם לדעת על הרמת חזה

בשנים האחרונות ניכרת מגמת עלייה בכמות הנשים המבצעות הרמת חזה. לפי נתוני האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית, מס' הנשים אשר עוברות הרמת חזה הוכפלה בשני העשורים האחרונים. הסיבות לכך מגוונות וכוללות מודעות גבוהה יותר למראה, זמינות גבוהה יותר לניתוחים ושיפור בשיטות הניתוח.  

מדוע השד צונח?

הסיבה היא עודפי עור שנוצרים בשד יחסית לנפחו. הדבר קשור לעתים לאיכות העור אשר בחלק מהמטופלות נמתח בקצב מהיר יותר. במטופלות אשר יורדות במשקלן באופן קיצוני, השד מאבד מנפחו אך לא תמיד העור מתכווץ בהתאמה. כתוצאה מכך נוצרים עודפי עור. גם הריון ולידה עלולים לגרום לצניחת השד. בהריון השד גדל בנפחו, לעתים באופן משמעותי. התקופה שלאחר ההריון וההנקה מאופיינת בהפחתת הנפח אך העור לא מתכווץ תמיד באותה המידה, מה שגורם לצניחה של השדיים.   

מה נעשה בניתוח הרמת חזה ?

בניתוח מסירים עודפי עור מהשד ומעצבים את רקמת השד מחדש. במהלך הניתוח מרימים את הפטמה והעטרה וגם את רקמת השד. הרמה יעילה חייבת לכלול הסרת עודפי עור מהשדיים ע"מ להקטין את עודפי העור בשדיים הגורמים לצניחתו.

האם יש צורך בשתל סיליקון לצורך ביצוע הרמה?

לא. שתלי סיליקון אינם מרימים את החזה. להיפך, שתל סיליקון גורם למתיחה של העור ולצניחה מסויימת של השד. ככל שהעור באיכות ירודה יותר ומשקל השתל גדול יותר, הצניחה תהיה משמעותית יותר. כדי להרים שד, כאמור, יש צורך בהסרה של עודפי עור. שתל עשוי להעניק הדגשה לחלק העליון של השדיים אך לא ירים אותם.  ניתן להסיר עודפי עור ולהוסיף שתל אבל שתל אינו מהווה תחליף להרמה.  

האם ניתן לבצע "הרמה פנימית"?

העיקרון בביצוע הרמה פנימית הוא הנחת תפרים פנימיים בתוך השד בזמן ביצוע הגדלת חזה ע"מ לגרום לשד להראות גבוה יתר. מרבית אנשי המקצוע מסכימים כי כדי להרים שד, יש צורך בהסרת עודפי עור מהשד ע"מ לאזן בין נפח השד למעטפת (עור) שלו. אין הוכחה ארוכת טווח שהרמת חזה פנימית אכן אפקטיבית בטווח הארוך.  

האם ניתן לשמר את נפח השד במהלך הרמת חזה?

כן. בשיטות מתקדמות יותר , ניתן להדק את העור עם שימור מרבית נפח השד. הניתוח יעיל במיוחד בקרב נשים עם נפח שד מכובד, אצלן ניתן להשתמש בנפח השד, ללא צורך להשתמש בשתל סיליקון.

עד כמה ניתן להרים את השד גבוה?

את גובה השד ממקמים לפי גובה הפטמה המיועד. לא ניתן להרים פטמה ללא הגבלה שכן הדבר ייצור עיוות בשד בטווח הארוך. גובה הפטמה המתוכנן, אמור להיות השלכה של הקפל התת שדי או גובה מרכז הזרוע בקירוב. המראה המתקבל הוא של שד טבעי, אסתטי ויפה, ללא מלאות ניכרת בחלק העליון של השדיים.

האם לניתוח הרמת שדיים השפעה מיטיבה על איכות החיים?

בהחלט. שדיים צנוחים עלולים ליצור הכבדה על השכמות וליצור כאבי גב. בנוסף, הם עלולים להפריע לביצוע פעילות גופנית וליצור גירוי בעור השד המתחכך עם זה של הבטן העליונה. הניתוח עשוי לשפר את איכות החיים בתחומים אלה.  

ד"ר ערן חדד
ד"ר ערן חדד