טיפים לבחירת רופא שיניים מומלץ

צילום:freepik

מאת: לירון תמם אתר www.miok.co.il

כשאנחנו נדרשים לבחור בעל מקצוע מסוים, מדובר בהחלטה מאוד משמעותית עבורנו. גם אם מדובר בבחירה לצורך מקרה ספציפי, ייחודי. בוודאי אם אנחנו צריכים להשקיע בתהליך זמן וכסף. אנחנו נעשה כל מה שאפשר, בשביל שנוכל לבחור איש מקצוע שיהיה רלוונטי עבורנו, ויוכל לספק לנו שירות ברמה הגבוהה ביותר. כך לא נצטרך לחזור ולחפש בעל מקצוע אחר לתיקון או ביצעו העבודה שנית.

אחת כמה וכמה זה נכון כשניגשים לבחור רופא שיניים. ישנם אנשים שבוחרים רופא פעם אחת בחיים ואליו הם הולכים כל עוד הוא יכול לטפל וכל עוד הם צריכים טיפולי שיניים. זה כמובן בהנחה ומדובר ברופא איכותי שהם יכולים לסמוך עליו. ההסבר לכך הוא פשוט, אם יש רופא שיניים טוב אשר מרוצים מאוד מהעבודה שלו, אין סיבה להחליף אותו.

רופא שיניים, כידוע, מספק שורה ארוכה של טיפולים מסוגים שונים. החל מבדיקות סטנדרטיות, סתימות, טיפולי שורש, ובמקרים מסוימים אם יש צורך הוא מבצע גם עבודות יותר משמעותיות ורציניות כמו למשל, השתלת שיניים. במקרים רבים, הרופא הראשי יעדיף להפנות אותנו לרופאים מומחים שעוסקים בתחום זה ובתחומים אחרים, ספציפיים, שהוא לא מתעסק בהם. אך מי שיאבחן את המצב בפעם הראשונה וידע שעלינו לבצע טיפול שכזה הוא הרופא שלנו.

כיצד מוצאים רופא שיניים?

בהמשך המאמר נציג מספר טיפים לבחירת רופא שיניים, אך כעת נסביר בקצרה איך מוצאים רופא שיניים בצורה נכונה. הרי אם אנחנו נחפש רופאי שיניים בבאר שבע נניח, לא יהיה לנו קשה למצוא רשימה ארוכה של רופאים שמספקים שירותים למבוגרים ולילדים (יש הבחנה בין רופאים שמספקים שירותים למבוגרים לבין רופאים שמטפלים בילדים). אך עלינו לדעת באילו כלים להשתמש בשביל למצוא רופא מתאים עבורנו.

יש לנו אפשרות להשתמש בשירותי הקופה לשם כך, ואז אנחנו לא יכולים להשפיע על הבחירה שלנו. כלומר, אנחנו קובעים תור למרפאה של הקופה ורופא מסוים יטפל בנו. אין לנו אפשרות לשלוט על השאלה מי יטפל. יחד עם זאת צריך לומר, הטיפול בקופה הוא הרבה יותר זול והרבה יותר מהיר במקומות אחרים.

אם אנחנו רוצים לבחור את הרופא בעצמנו, הרי שיש לנו תמיד אפשרות להיעזר בחברים ובני משפחה שימליצו לנו, יש לנו אפשרות למצוא מידע באינטרנט, וכן אנחנו יכולים להתייעץ עם רופאים ואנשי מקצוע, שידעו לספק לנו מידע דרך היכרות אישית או מסיבות אחרות.

טיפים לבחירה נכונה

כשאנחנו ניגשים לבחור רופא שיניים, יש מספר נקודות שאנחנו צריכים להתייחס אליהן:

נקודה ראשונה זה הניסיון והמקצועיות של הרופא. בדומה לבעלי מקצוע בתחומים אחרים, ואפשר לומר בדגש נרחב יותר, הרי שכאן אנחנו חייבים לבחור רופא שיש לנו ניסיון רב בתחום, רופא שנחשב מקצועי, אמין, מישהו שאנחנו יכולים לסמוך על היכולות שלו. אף אחד לא ירצה לקבל טיפול אצל רופא חסר ניסיון שיבצע טיפול רשלני

נקודה שנייה, אנחנו צריכים לבחון את הזמינות שלו לטיפול עבורנו. האם הוא יכול לקבל אותנו בהקדם, האם הוא יכול לספק לנו טיפול ארוך טווח כפי שאנחנו מצפים וצריכים. בפרט זה נכון, כשמדובר על טיפולים כמו השתלת שיניים.

נקודה שלישית, חשוב לבחון את קטלוג השירותים של הרופא והמרפאה בה הוא מקבל. אילו טיפולים הוא מספק וכן אילו שירותים המרפאה עצמה יכולה לספק לנו. בין אם זה צילומים, בין אם זה שיננית ועוד.

נקודה רביעית, רצוי לוודא שהרופא מספק גם טיפולי חירום, בין אם במרפאה ובין אם בבית, בחגים, סופי שבוע ובלילות.