טיפול בריח רע מהפה

תופעת ריח רע מהפה נפוצה באוכלוסייה ונגרמת כתוצאה ממספר סיבות. התופעה השכיחה מכונה גם באשת או הליטוזיס, וכדאי לדעת כי ניתן לטפל בבעיה הלא נעימה בדרכים שונות, בהתאם לסיבות שגורמות לריח הרע והלא נעים מהפה.

לכן, אם אתם סובלים מריח רע מהפה שגורם לאנשים להתרחק ולשמור מרחק מכם, או אם אתם מגלים שאנשים מתרחקים מקרבתכם בכל פעם שאתם מדברים – כדאי לתאם תור לרופא שיניים מומחה כדי לטפל בבעיה ולהימנע מהתופעה הלא נעימה.

 

מהם הגורמים העיקריים לתופעת ריח רע מהפה?

המקור של רוב המקרים של ריח רע מהפה הם בחלל הפה ויש מגוון סיבות הגורמות לתופעה הלא נעימה. רופא שיניים מומחה יכול לטפל ברוב הבעיות, ובנוסף כדאי לשנות הרגלים, להימנע מעישון ולעבור לתזונה בריאה כדי להימנע מהבעיה. הגורמים המרכזיים לתופעה הם:

היגיינת הפה – אדם שלא מקפיד על היגיינת הפה, כלומר הוא לא מקפיד על צחצוח שיניים ולא משתמש בחוט דנטלי ובתכשיר לשטיפת הפה, חשוף לבעיות שיניים וחניכיים כתוצאה משאריות מזון הנשארות בין השיניים וגורמות להצטברות חיידקים, לשכבת פלאק הגורמת לגירוי החניכיים ולהתפתחות דלקת. התהליך הדלקתי, כמו גם היגיינת פה לקויה, גורמים לריח רע מהפה. חשוב לציין כי אם לא מקפידים על היגיינה וצחצוח בזמן יישור שינים או לאחר השתלת שתלים דנטליים או התקנת תותבות, עלולים לסבול מריח רע מהפה.

דלקות ומחלות חניכיים – במצבים מסוימים הדלקת בחניכיים גורמת לבאשת הפה, הריח הרע יכול להיגרם גם ממחלות חניכיים שונות או מפצעים בחלל הפה.

יובש כרוני בחלל הפה – יובש כרוני בפה מגביר את הסיכוי לריח רע מהפה, היובש נגרם לרוב כתוצאה מבעיה בבלוטות הרוק או עקב נטילת תרופות או מחלות אחרות.

עישון – עישון משפיע על בריאות השיניים וחלל הפה, הוא מעודד התפתחותן של מחלות חניכיים, ומכאן הדרך קצרה לתופעת הריח הרע מהפה.

תזונה לקויה – תזונה לקויה המבוססת על הרבה חלבונים, דברי מתיקה ומאכלים חומציים או חריפים, עשויה לגרום לריח רע מהפה. אנשים הצורכים כמות גדולה של אלכוהול או שותים קפה בכמות מוגזמות עלולים לסבול גם הם מריח רע מהפה.

תרופות – יש תרופות הגורמות לריח רע בנשימה הבוקע דרך חלל הפה, למשל תרופות לכימותרפיה וכדורים לתעוקת לב ותרופות הרגעה.

בעיות במערכת הנשימה – זיהומים ומחלות בדרכי הנשימה מגבירים את הסיכוי לריח רע מהפה, לדוגמה דלקת בסינוסים באף, בקטריות על השקדים, זיהום בחלל האף וכד'.

הפרעות עיכול – הריח הרע מהפה עלול להיגרם כתוצאה מבעיות עיכול שונות, למשל ריפלוקס כרוני בגלל חומצות קיבה.

 

איך מטפלים בריח רע מהפה?

כדי לטפל בתופעת הריח הרע מהפה חשוב להגיע לרופא שיניים מומחה, לעבור אבחון מקצועי וליישם את הטיפולים שהרופא ממליץ עליהם, ובראש ובראשונה יש לשפר את השמירה על היגיינת הפה. מומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, לבצע שטיפות עם מי פה, להעביר חוט דנטלי עדיף לפני צחצוח השיניים. אם משתמשים באביזרים דנטליים כמו תותבות, שתלים, מבנים עם כותרות ואם עוברים תהליך של יישור שיניים – יש להקפיד במיוחד על היגיינת הפה וחשוב להקפיד על הנחיות הרופא.

בנוסף כדאי לנקות ולצחצח את הלשון ולא רק את השיניים, צחצוח הלשון מפחית את הסיכוי לריח רע מהפה. כמו כן, יש להקפיד על שתיית מים רבה, חשוב להפסיק עישון וכדאי לדאוג לתזונה בריאה וטובה יותר.

 

 

מה היה לנו עד עכשיו

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון הוא שיטת אימון מהפכנית המתמקדת בחיזוק שרירי הליבה, וכתוצאה מכך לגוף מחוטב ומחוטב. צורת פעילות גופנית זו עוזרת לשפר את הגמישות, היציבה והרווחה הגופנית הכללית. על ידי שילוב פילאטיס בשגרת הכושר שלך, תוכל להשיג מראה צעיר ומוארך המשדר חיוניות.

לקריאת המאמר »
צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל

הקנאביס והקמפיין: שיווק חכם בעולם הירוק

בעולם שבו שוק הקנאביס צומח ומתפתח בקצב מהיר, שיווק קנאביס הופך לתחום מרכזי בהשגת הצלחה עסקית. עם השנים, ענף זה התמודד עם אתגרים שונים, כולל הגבלות משפטיות וסטיגמות חברתיות. אך ככל שהקנאביס מתקבל יותר על הדעת כמוצר חוקי ומקובל, הזדמנויות חדשות נפתחות לשיווק קנביס בדרכים יצירתיות וחדשניות.

לקריאת המאמר »
גיל השלישי

כך תשמרו על אורח חיים בריא בשנות הזהב לחייכם

אין זה סוד שהזדקנות היא תהליך טבעי שכולנו נתקלים בו. בכל שנה שחולפת, הגוף שלנו עובר שינויים המחייבים אותנו להתאים את אורחות חיינו כדי לשמור על בריאות ואיכות חיים. עבור קשישים, ההתאמות הללו הופכות חיוניות עוד יותר, שכן שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם בשנות הזהב שלהם.

לקריאת המאמר »
סרום

נלחמים בהשפעות הגיל עם מוצרי הטיפוח הנכונים

במרדף הוותיק אחר נעורים נצחיים, כולם מנסים למצוא את הדרך בה יהיה אפשר לעצור את ההזדקנות הטבעית, ולהיראות צעירים ויפים גם בגילאים מבוגרים. למרות שסם החיים עדיין לא התגלה, אין ספק שטיפוח העור המודרני של היום מעניק הגנה נהדרת נגד סימני ההזדקנות הנראים לעין. עם השימוש הנכון במוצרים וידע הקשורים למלחמה בהשפעות הגיל, כל אחד יכול ליהנות מתוצאות מעניינות בחן ובביטחון.

לקריאת המאמר »