חיוך יפה ואסתטי – איך אנחנו יכולים ליהנות ממנו?

הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים הוא זה שקובע. כשאנחנו נכנסים אל מקום חדש, פוגשים אנשים חדשים, אזי הרושם הראשוני יהיה זה שישפיע על האופן בו יסתכלו עלינו ועל האופן בו יתייחסו אלינו.

לכן אנחנו נרצה להגיע לבושים יפה, מהודרים ומסוגננים. נלבש בגדים יפים, נקיים ומתאימים לאירוע, ננעל נעליים נקיות ויפות, נסדר את השיער ונדאג שהפנים שלנו יהיו חלקות ונעימות למראה. ישנם דברים שנצטרך לעבוד קשה יותר בשביל שנוכל לייצר את הרושם אותו אנחנו רוצים להשאיר על האנשים במקום.

למשל, נרצה להשקיע כל מה שאנחנו יכולים, בהתאם לתנאים וליכולות שעומדות לרשותנו, בשביל שנוכל לייצר חיוך יפה ואסתטי. לשם כך, סביר להניח שנשקיע מדי יום בצחצוח שיניים ושימוש בתכשירים אחרים שיוכלו גם לאפשר לנו לשמור על שיניים נקיות וגם על ריח נעים מהפה.

ישנם מקרים מסוימים בהם אנחנו גם נידרש לעשות השתלת שיניים בשביל ליהנות מחיוך יפה ואסתטי. מדובר על מקרים בהם יש לנו מחסור בשיניים כתוצאה מתאונה או חבלה, או שיש צורך לעקור שיניים קיימות ולהשתיל במקומן אחרות, למשל, אם מדובר על מקרים על ריקבון או מצבים אחרים.

 

מה זה טיפול השתלת שיניים ואיך הוא יכול לשפר את מראה השיניים שלנו?

השתלת שיניים הוא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום רפואת השיניים. מדובר על טיפול במהלכו הרופא משתיל לנו שתל מיוחד על פני עצם הלסת, באזור בו היתה בעבר מותקנת שן או במקום בו מותקנת היום שן שצריך לעקור אותה. כמובן שהטיפול מתבצע רק אחרי תהליך ארוך של בדיקות וצילומים, בשביל לוודא שאכן ניתן להשתיל במקום שתל וכיצד ניתן לעשות זאת בצורה מסודרת ואחראית.

הטיפול כולל בתוכו מספר שלבים, אחרי שיוצרים דגם של הלסת ושל השן אשר אמורה להיות מושתלת, אז יותקן בורג על עצם הלסת, ולאחר מכן בשלבים הבאים יותקנו כתרים, זמני ואז קבוע, אשר יתנו לשתל צורה של שן. במידה ולא תהיה ברירה, אזי שיהיה צורך להגדיל את עצם הלסת על ידי השתלה.

 

מדוע חשוב לעבור טיפול השתלת שיניים?

מעבר לעובדה שטיפול כזה אכן יכול לעזור לנו ליהנות מחיוך אסתטי ויפה, אשר יאפשר לנו לייצר רושם ראשוני טוב בכל מקום אליו אנחנו מגיעים, אזי שישנן סיבות בריאות בגינן אנחנו צריכים לעבור טיפול השתלת שיניים.

ראשית, זה יאפשר לנו ללעוס בצורה הרבה יותר טובה ובטוחה. כך אנחנו יכולים להשתמש בכל עצם הלסת ובכל השיניים, המקוריות והשתלים, לשם כך. לא נצטרך ללעוס רק באזור מסוים בפה.

שנית, ברגע שאנחנו משאירים אזור ריק בפה, הוא מהווה מקור לחיידקים וזיהומים. ברגע שאנחנו משתילים שתל, אזי שהוא מונע הצטברות של חיידקים וזיהומים, מה שכמובן מפחית את הסיכון לחלות בדלקות שיניים שונות.