איך מחזקים את הגוף בזמן תמיכה אלטרנטיבית בחולי סרטן?

תמיכה בחולי סרטן נועדה בראש ובראשונה על מנת לחזק את הטיפול הקיים. הרי כל מי שחלה במחלה הזאת יודע עד כמה היא קשה ומעייפת. על מנת שתוכלו להמשיך בשגרת חיים רגילה לצד הטיפולים יהיה עליכם לחזק את הגוף. אז איך מחזקים את הגוף לצד תמיכה אלטרנטיבית בחולי סרטן? יש כמה שיטות חשובות שחובה ליישם בזמן אמת. בהזדמנות הזאת נגיד כי הטיפים הללו נכונים לחיזוק הגוף אצל כל אחד מאיתנו. אך עבור חולי סרטן ההשפעה היא הרבה יותר קריטית וחשובה.

שמירה על תזונה נכונה

מומלץ מאוד להימנע מכל מיני מזונות שידועים בתור מזונות לא בריאים. המשימה שלכם היא לחזק את הגוף על ידי אכילת מאכלים עם תרומה גדולה. ככל שתאכלו את המאכלים הבריאים, כך תוכלו לחזק את הגוף. גם הטיפולים יתקבלו בצורה טובה יותר אם תשמרו על תזונה בריאה. הטיפ הזה יהיה רלוונטי גם ביום שאחרי הטיפולים, הוא יהיה רלוונטי כל הזמן.

ביצוע פעילות גופנית

אנו מודעים לעובדה כי תמיכה בחולי סרטן עם טיפולים שונים מתישה את הגוף. אך עדיין תוכלו לנקוט בפעילות גופנית בעצימות נמוכה על מנת לסייע לגוף. אם תוותרו על הפעילות הגופנית מראש זה עלול לחשוף אתכם לבעיות רבות. לכן ההמלצה היא לעשות פעילות גופנית בהתאם ליכולת. אל תכבידו על עצמכם יתר על המידה, אך אל תוותרו מראש רק בגלל שקצת קשה לכם.

הימנעו מעישון ואלכוהול

תמיכה אלטרנטיבית לחולי סרטן תהיה משמעותית יותר ברגע שתשאירו מאחור הרגלים רעים. גם ככה הגוף שלכם נמצא במצב לא קל, ואין סיבה להכביד עליו יתר על המידה. אנו מציעים לכם להימנע מעישון ומשתיית אלכוהול בצורה כמעט מוחלטת. אם הוויתור הוא גדול מידיי מבחינתכם, תוכלו למתן את הצריכה עד למינימום האפשרי. הכי חשוב שלא תמצאו את עצמכם מזיקים לגוף עוד יותר, גם ככה הטיפולים הם לא טיפולים קלים.

לא שוכחים את הנפש

תמיכה בחולי סרטן נועדה על מנת להפחית את התלות בטיפולים הקשים. אך עדיין בחלק מהמקרים יהיה עליכם לשלב שיטות טיפול שונות על מנת להגביר את סיכויי ההחלמה. זה נכון שהתקופה מאוד קשה מבחינה גופנית, אך אל תשאירו מאחור את הנפש שלכם. תטפלו בנפש לכל אורך הדרך על מנת שהיא תישאר חזקה ואופטימית. לעיתים דווקא הנפש היא זאת שתוציא אתכם מהמצב שאליו נקלעתם.